دوشنبه، تیر ۱۵، ۱۳۸۸

عید بی عید

من تا اطّلاع ثانوی عید ندارم و هر کس هم از عید صحبت کند به او تذکّر خواهم‌داد که در این شرایط جای شادمانی عید نیست. کسی که بخواهد در این وضع از عید و شادی صحبت کند از دید من یا خائن است یا احمق. چند وقت شادی نکنیم. نمی‌میریم که. می‌میریم؟
من نه عید و نه روز پدر را به هیچ کس (و مهم‌تر از همه به پدر خودم که حاظر نیست عکس آقایان را از روی دیوار خانه بردارد) تبریک نمی‌گویم. مگر همان کسی که امروز سال‌روز تولدش است نگفته که هر روزی انسان در آن گناه نکند عید است؟ چه گناهی بالاتر از دروغ و قتل و آدم‌ربایی؟ چه گناهی بالاتر از سلسلهٔ بی‌پایان دروغ بر دروغ سوار کردن و مردم را دو شقه کردن؟ شادی کردن در این شرایط همان منطقی را تداعی می‌کند که می‌گوید در برابر متجاوز زورمند مقاومت نکن و لذت ببر. پدر و مادرمان را درآوردند. روز پدر و مادر را می‌خواهیم چه کنیم؟
عید بی عید. نشاطی را که لازمهٔ زندگی سالم و پویا است حفظ خواهم‌کرد و بخشی از این نشاط هم توجه به این نکته است که ما در شرایط شادی سبک‌سرانه نیستیم.

برچسب‌ها: , , ,

4 Comments:

At دوشنبه, تیر ۱۵, ۱۳۸۸ ۶:۱۷:۰۰ قبل‌ازظهر, Blogger نثرما said...

عید ماآن روزی خواهد بود که انسانیت به جای بربریت، روحانیت به جای خشونت و عدالت به جای ظلم بنشیند.
من نیز عید ندارم که تبریک بگویم.

 
At دوشنبه, تیر ۱۵, ۱۳۸۸ ۱۲:۲۱:۰۰ بعدازظهر, Anonymous جیران said...

عید چی هست حالا؟اوخ اوخ...عید مذهبیه.ددم وای!!! تو ازبچه های سران حکومتی هستی؟وووی.بعدا که رئیس دانشگاه شدی من را استخدام کن!!!تو رو خدا

 
At سه‌شنبه, تیر ۱۶, ۱۳۸۸ ۸:۱۰:۰۰ قبل‌ازظهر, Anonymous صادق said...

آیا عید نیست آن روزی که انسانی چون علی علیه السلام پا به عرصه ی هستی گذاشته است؟ شاید اگر نبود علی ؛ نمی توانستیم پستی و پلیدی معاویه ها را درک کنیم.
البته به تو حق می دهم که در این اوضاع چندان شادمان نباشی همان طور که خود نیستم.

 
At سه‌شنبه, تیر ۱۶, ۱۳۸۸ ۹:۲۸:۰۰ قبل‌ازظهر, Blogger Mostafa said...

به صادق:
نگران علی نباش. جشن نگرفتن این عید از علی چیزی نمی‌کاهد. اما تبدیل کردن این مناسبت به بهانه‌ای برای تخدیر و فراموشی مطمئناً حرکتی معاویه‌ای است.

 

ارسال یک نظر

Links to this post:

ایجاد یک پیوند

<< Home