دوشنبه، خرداد ۱۸، ۱۳۸۸

35degree: دموكراسي آسانسور ندارد

...

3- من با دستاوردهاي هسته‌اي و حتا نظامي هيچ مشكلي ندارم، اما با سرشاخ شدن با دنيا خيلي مشكل دارم، من تكنولوژي هسته‌اي به سبك كره شمالي نمي‌خواهم، من يك كشور منهدم هسته‌اي مثل پاكستان هم نمي‌خواهم، من نمي‌خواهم يكصد سال رياضت بكشم كه بعد از گذشت دو نسل ""شايد"" ايران هسته‌اي به عنوان شهروند كره‌ي خاكي پذيرفته شود. آثار تحريم‌ها براي من بسيار ملموس بوده و هست، من مي‌بينم دوبي چه واسطه‌گري ميليارد دلاري‌اي مي‌كند براي تامين يك سري قطعات و مواد حساس صنعتي، مي‌بينم اعتبار اسنادي ايران در كل دنيا تبديل به بي‌اعتباري اسنادي شده و براي خريد يك ميخ بايد پول نقد جلو جلو بدهي، حتا درمورد كشور به اصطلاح رفيقي مثل چين. تحريم‌ها جنگند، هزينه‌شان هزينه‌ي جنگ است، ما براي انرژي صلح آميز هسته‌اي‌مان داريم به اندازه‌ي يك جنگ هزينه مي‌كنيم.

4- كيفيت زندگي شخصي من به شكل كاملن محسوسي افت كرده، گشت ارشاد دغدغه‌ي غير قابل انكار و علت ناآرامي رواني من، خانواده‌ام و دوستانم است. براي يافتن يك كتاب سانس-ور نشده بايد به تاريخ انتشار نگاه كنم، براي ديدن يك فيلم به درد خور بايد سالي يك‌بار به سينما بروم و براي خوردن يك قهوه در كنار خيابان با دوست ِ دخترم بايد به سه ارگان مختلف جواب پس بدهم. براي گرفتن ويزاي نصف دنيا بايد روزها در نوبت باشم و بعد هم ساعت‌ها در صف بايستم تا انگشت نگاري كه شدم، اگر اجازه دادند، پولم را ببرم در كشورشان خرج كنم.

...


سومن به فرض تحريم خيلي جدي، باز هم تقلب رخ مي‌دهد، در واقع تحريم موثر بهترين دليل و مشوق و بستر تقلب است.
چهارمن فرض كنيم كه تحريم هم شد و مشروعيت هم از بين رفت و سران حكومت پاشدند فرار كردند به ماداگاسكار. واقعن چه كسي، چه طيفي، كدام نيروي متخصصي، كدام حزب منسجمي قرار است بيايد حكومت دموكراتيك آرماني ما را پياده كند؟ ايران ظرفيت همچين چيزي دارد واقعن؟ ما در صف نانوايي بلديم حق را رعايت كنيم كه بعد بخواهيم از بيست و سوم خرداد در آرمان‌شهر زندگي كنيم؟ ما رانندگي بين خطوط يا نزدن توي صف پمپ بنزين را بلديم؟
يك كلام: دوستان تحريمي، دموكراسي راه ميان‌بر ندارد،‌ يا خاتمي‌ها با همان اتوبوس قراضه‌ي اصلاحات است و حركت به جلو، يا الف-نون‌ها مثل سيل به سمت ته دره.



Seeking Life: دروغ‌های احمدی‌نژاد در مناظره با کروبی

بررسی دقیقی و بسیار بسیار خواندنی رامین


برچسب‌ها: ,

0 Comments:

ارسال یک نظر

Links to this post:

ایجاد یک پیوند

<< Home