چهارشنبه، فروردین ۱۲، ۱۳۸۸

اعترافات سبز

به عنوان خواننده‌ی نوشته‌های آقای بااستعداد، فرض می‌کنم به این بازی دعوت شده‌ام.

پنج جنایت سبز من:
  1. تقریباً هر روز و تقریباً روزی دو بار چای می‌خرم و تقریباً در هشتاد درصد موارد هم در لیوان‌های کاغذی. تنبلی‌ام می‌آید لیوان خودم را ببرم. لیوان‌های کاغذی هم که روکش داخلی واکس دارند و قابل بازیافت نیستند.
  2. مقاله‌هایی را که می‌خواهم دقیق بخوانم را (اگر زیاد بلند نباشند) دوست دارم یک‌رو پرینت بگیرم تا موقع خواندن‌شان دائم مجبور نشوم صفحه را بگردانم.
  3. هر روز دوش می‌گیرم و بیشتر از متوسّط مردم این‌جا آب مصرف می‌کنم.
  4. خیلی وقت‌ها کامپیوترم را در دانشگاه روشن می‌گذارم. البته کاملاً هم غیرموجّه نیست، امّا خوب کاملاً هم توجیه‌پذیر نیست.
  5. این روزها آدامس زیاد می‌جوم. آدامس هم به هیچ درد طبیعت نمی‌خورد.
پنج «لطف سبز» من:
  1. به غرولندهای برایان درباره‌ی این که مردم در این‌جا کاری به سادگی جدا کردن زباله‌های قابل بازیافت از غیرقابل‌بازیافت را انجام نمی‌دهند، گوش می‌کنم و کلّه‌ام را به علامت تأیید تکان‌تکان می‌دهم!
  2. در ضمن، خودم هم زباله‌های قابل بازیافت را تا جایی که بتوانم از غیرقابل‌بازیافت‌ها جدا می‌کنم.
  3. معمولاً زنبیل خریدم را موقع خرید همراه می‌برم و هر دفعه کیسه‌ی پلاستیکی اضافه نمی‌گیرم.
  4. به طبیعت و شیوه‌های زندگی مسالمت‌آمیزتر با آن فکر می‌کنم. به نظرم کار مهمّی است.
  5. یک خبر به شما می‌دهم که اگر توانستید در مورد آن اقدامی بکنید: به خاطر مشکلات مالی اخیر (و البته ظاهراً با بهانه‌هایی دیگر) دانشگاه ما تصمیم گرفته برنامه‌ی کشاورزی ارگانیک را منحل کند. از دانشجوهایش شنیده‌ام که این برنامه تنها نمونه‌ی موجود در مقطع لیسانس در سراسر آمریکای شمالی است. حتّی اگر بتوانید در این مورد یک ایمیل به آدم‌های مربوط به آن در دانشگاه بفرستید، احتمالاً کمک مهمّی به طبیعت کرده‌اید.
از آذین، فاریا، شبیر و لیلا دعوت می‌کنم در این باره بنویسند.

برچسب‌ها:

1 Comments:

At پنجشنبه, فروردین ۱۳, ۱۳۸۸ ۸:۳۶:۰۰ قبل‌ازظهر, Blogger Talented Moron said...

دوست عزیز٬
از لطفی که به من دارید سپاسگزارم. برای تان آرزوی موفقیت دارم.

 

ارسال یک نظر

Links to this post:

ایجاد یک پیوند

<< Home