چهارشنبه، مهر ۲۴، ۱۳۸۷

آیا گوگل ما را احمق می‌کند؟

ماهنامه‌ی شبکه ترجمه‌ی مقاله‌ی بسیار جالب نیکلاس کار را روی سایتش گذاشته‌است. این مقاله را بار اوّل این خانم در وبلاگش توصیه کرد و من بعد از خواندن اصل مقاله، خواستم آن را ترجمه کنم و ترجمه‌اش را این‌جا بگذارم. به دوستان در ماهنامه‌ی شبکه پیشنهاد دادم که برای ماهنامه ترجمه‌اش کنم و آنها هم لطف کردند و پذیرفتند. به نظر خودم یکی از بهترین ترجمه‌هایی است که تا الآن انجام داده‌ام و خوشحالم که الآن در دسترس همگان است. ترجمه‌ی مقاله را این‌جا بخوانید.
خواندنش را توصیه می‌کنم، طبعاً نه به خاطر ترجمه‌ی خودم، بلکه به خاطر اهمّیّت موضوع مقاله و پرداختن دقیق و زیبای نیکلاس کار به آن. عنوان اصلی مقاله Is Google making us Stupid بود و من هم همین جوری ترجمه‌اش کردم. البته حدس می‌زدم با این عنوان چاپ نخواهدشد، امّا بالأخره ما هم کار خودمان را می‌کنیم دیگر! عنوان مقاله را در چاپ آن در شبکه تغییر داده‌اند به «آن‌چه اینترنت بر سر مغزهای ما می‌آورد.» انصافاً عنوان بدی نیست و اصلاً شاید به محتوای مقاله نزدیک‌تر هم باشد.

ناگفته نماند که ترجمه‌ی خلاصه‌شده و نسبتاً آزادی از این مقاله را می‌توانید این‌جا بیابید.

برچسب‌ها: , , ,

0 Comments:

ارسال یک نظر

Links to this post:

ایجاد یک پیوند

<< Home