دوشنبه، دی ۱۷، ۱۳۸۶

ور رفتن با HTML

من همیشه پستهایم را در Microsoft Word تایپ می‌کردم و بعد با تمام اسکریپت‌های همراهش آن را copy-paste می‌کردم اینجا. علّت این کارم این نبود که نمی‌دانستم اسکریپت‌های اضافه هم وارد متن می‌شوند و بی‌خودی صفحه‌ام سنگین می‌شود، بلکه به خاطر بی‌سوادی‌ام در کدنویسی HTML مجبور بودم این کار را بکنم تا جهت متن، justification متن و چیزهای دیگر همگی درست نمایش داده‌شوند.

فقط در مورد پستهایی که کاملاً انگلیسی بودند ممکن بود از Word استفاده نکنم. امّا با این حال یک محدودیت هنوز هم وجود داشت: عنوان پستها را نمی‌شد دوزبانه نوشت، چون جهتش به هم می‌ریخت.

چندین بار سعی کردم template وبلاگم را طوری درست کنم که این مشکل را برطرف کند. دلم نمی‌خواست از templateهای فارسی آماده استفاده کنم، چون شکل دلخواه من را ندارند. حتّی سایکو هم با وجود امکانات خیلی خوبش من را راضی نمی‌کرد.

خلاصه این که امروز نشستم و بعد از حدود دوساعت آزمون و خطا توانستم این مشکل را حل کنم. الآن این پست را با ادیتور خود بلاگر و با یک عنوان دوزبانه (یعنی فارسی و انگلیسی) می‌نویسم. امیدوارم عنوانش هم درست نمایش داده‌شود. رفع شدن این مشکل یکی از مهمترین وابستگی‌های من به دنیای مایکروسافت را از بین می‌برد. البته من از مایکروسافت بدم نمی‌آید، امّا مثل هر کس دیگری دوست دارم آزادانه انتخاب کنم. شاید برای همیشه به لینوکس مهاجرت کنم.
*****************************

پی‌نوشت بعد از پست کردن: عنوان پست هم درست نمایش داده‌شد.
!Success

******************
پی‌نوشت دوّم: من وبلاگم را در IE چک نکرده‌بودم. وبلاگم الآن در IE به خوبی Firefox نیست (نسخه‌ی ششم IE). در ضمن باید از منوی View-->Encoding گزینه‌ی Right-to-Left Document را برگزینید وگرنه متن‌ها باز چپ و راست می‌شوند و به هم می‌ریزند.

پس «تا اطّلاع ثانوی» این وبلاگ را هم با فایرفاکس بهتر از هر مرورگر دیگری می‌توان‌دید.

برچسب‌ها: , ,

1 Comments:

At دوشنبه, دی ۱۷, ۱۳۸۶ ۱۲:۰۸:۰۰ بعدازظهر, Blogger Mohammad R. said...

خب توی تگ body از direction=rtl استفاده کنید، همین کار رو با استایل ها هم میشه انجام داد

 

ارسال یک نظر

Links to this post:

ایجاد یک پیوند

<< Home